Hissprojektet - Här nedan kommer vi uppdatera med info & nyheter!

Nu är hissen i R9 nyrenoverad och i funktion - jättefin och fräsch. Dörrarna på hissplanen kommer målas vid ett senare tillfälle.

Tidsschema

För er kännedom är detta en preliminär plan gällande när respektive hiss kommer renoveras:

Radarvägen 9: Vecka 17–22

Radarvägen 1, 7 och 13: Vecka 35–39

Radarvägen 15 och 3: Vecka 40-44

Radarvägen 11: Vecka 45-49

Användningen av hissen begränsas

Under dessa veckor då hissen repareras bör ni räkna med att det inte kommer att gå att använda hissen. Därför till er som på förhand vet att det inte kommer vara möjligt för er att ta er till och från er lägenhet uppmanar vi er att så gott det går att hitta alternativa boenden under den period som det gäller. Om ni exempelvis har bostadsanpassningar kan ni höra med er biståndsbedömare ifall de kan hjälpa er från kommunens håll. Vi har tyvärr inga extra lägenheter till förfogande från BRF Hytten. För kännedom har vi informerat räddningstjänsten om den aktuella situationen.

Städningen påverkas

Vi vill också informera att under de veckor som hissen repareras i er port kommer städningen inte kunna vara lika extensiv såsom den brukar vara då våra städare inte kan förflytta all sin utrustning. I stället för sopning och våttorkning så blir det endast sopning. Vi hoppas ni har överseende med detta. 

Med vänlig hälsning

Styrelsen BRF Hytten

Uppdatering 31 mars

Här finns uppdaterat schema för hissrenoveringarna - detta kan komma att justeras, vilket vi kommer annonsera så fort vi får vetskap om.

Bilaga-Tidplan Brf Hytten.pdf

 

Uppdatering 25 feb

När det gäller LillHytten så kommer det antagligen posten/tidningarna få lämnas på något sätt i entréerna - eftersom det inte går att gå över taket på samma sätt som i StorHytten. Vi återkommer med detaljer kring detta.

Uppdatering 24 feb

Vi har även kontakt med Premo som delar ut morgontidningarna och vi kommer få en lösning så att alla kommer få sina tidningar som vanligt.

Uppdatering 22 feb

Vi har kontakt med Postnord och Citymail och kommer återkomma med info om hur postutdelningen kommer fungera under renoveringstiden.

Vi ska försöka få fram ett förvaringsrum för barnvagnar o dyl - men i dagsläget osäkert hur  och var - återkommer även i detta ärende.